fredag 25 februari 2011

Ny version av Paradiset gjord i iMovie!


Nu har jag äntligen lyckats gör en variant(väldigt lik) min animation som jag först gjorde i Moviemaker. Inga effekter och lite lugnare tempo! Oj vad det har strulat! Jag har löst problem eftersom men problemet är att jag inte riktigt minns hur jag gjorde... Men man blir väl lite mer orädd och man blir definitivt bättre på felsökning. Kunskaperna är dock grunda! Jag vet nu i alla fall att använder man stillbildskamera ska man bara ta en bild vid animering. Jag fick nu sitta och deleta varannan bild(av 330 bilder). Men nu vet jag det!

3 kommentarer:

  1. Jättefin animation! Ljudet har också blivit ovanligt klart och fint! Lagom hastighet på bilderna, man hinner följa med i berättelsen!

    SvaraRadera
  2. åhhhhh, varför funkar det inte för mig att titta? På vissa bloggar funkar det men inte på din. Och inte på Anders till exempel..så konstigt..
    Men jag vet ju redan att jag gillar den!

    SvaraRadera
  3. Hej Martinisen!
    Jag tänker sitta på konstfack i veckan och jobba. Kan vi inte ses där och latja lite tillsammans? jag åker bort två dagar men har inte bestämt vilka än så länge. När kan du ses?

    SvaraRadera