måndag 7 februari 2011

Ja herregud- Animation!


Här är resultatet av ett knyckligt arbete med animation med hjälp(?) av digital stillbildskamera och Moviemaker. 334 bilder lästes in, kortades ner manuellt en och en till 0,15 sek för att sedan sparas som film och sedan läsas in igen för att då få musik samt textning och sedan föras över till film igen för att få lite ljud effekter och ja just det den speedades upp också någon gång där på vägen!!! Pust! 

Nu har jag försökt att med utgångspunkt från samma bildmaterial göra en animation i iMovie. Det har hittills inte gått alls. Fick hjälp av Ann-Cathrine idag med att ta bort vår käre Ken men sedan lade sig bilderna huller om buller och gick inte att flytta på eller göra något alls med... Vi får se om jag ger upp, men det känns så snöpligt. Jag vill komma på hur man gör!!!

4 kommentarer:

  1. Hej Martina!
    JAg blir tokig på att min dator inte kan läsa dina filmer. Eller få dom att röra sig menar k´jag.
    KAn du skicka mig länken spå kan jag kolla?

    Oj vad det är soligt idag!

    SvaraRadera
  2. åh nu fick jag se den!
    Lycklig jag blev!
    Färgerna, musiken, ljuden, klippdockorna, och HANDLINGEN!
    Du är min Guru från och med nu! Ska bygga ett litet altare till dig imorgon!
    Där ska jag lägga choklad och blommor....

    SvaraRadera