onsdag 24 november 2010

WEEBLY!

Nu fick jag äntligen en hel dag att jobba med det vi gjorde förra veckan med Annika. Weebly! Jag tror jag kom ihåg det mesta så programmet måste vara enkelt! Svårigheten är då istället innehåll och form. Jag bestämde mig för att gör en slags resurssida för bildämnet på skolan. Där visar jag elevarbeten samt tipsar om länkar till Konst och Designskolor eller annat inspirerande. Jag har också tänkt mig att det ska finnas kursinfo för att förhoppningsvis locka eleverna att välja just mina kurser!

Ett problem är att jag är så ny på den här skolan och därför har så lite material att lägga ut och jag har varit dålig på att dokumentera deras fina arbeten vilket grämer mig nu. Jag får helt enkelt skärpa mig. Jag lägger in länken till hemsidan här men ni vet ju alla att det ni får se är under arbete...
Min hemsida

4 kommentarer:

  1. Hej Martina!
    Vilket fint jobb du har gjort!
    Bra idé att lägg ain länkar till konstskolor och museer. Jag ska sätta mig och snickra ihop en lista på gallerier i stockholm. Tykerd u har fått en snygg layout på sidan. Fint du har gjort med loggan som du återanvänt. Att den är svartvit under teckningsfliken osv. Fiffigt, Martinakompisen!

    SvaraRadera
  2. Hej Martina.
    Vilken fin sida du gjort för din skola!
    Tydlig, ren, lättläst och lättnavigerad.
    Och håller med Ylva, bra grepp med andra intressanta sidor.
    Ska bli spännande att följa!
    / Sonja

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt Martina!
    Den blir väldigt bra! Nu har det gått typ tre veckor sedan vi satt med Weebly. Jag trodde att jag kom ihåg hur att göra men det står helt stilla,trots anteckningar och allt. Blir smått desperat. Är det så här lätt att glömma?! Hur kom du igång? Startade du upp på nytt eller fortsatte du på något du gjorde med Annika?
    Undrar också hur du gjorde dina bilder? Vilket program?
    /Maja

    SvaraRadera
  4. Hej Maja!
    Vet inte om jag ska svara här eller om jag borde använda vår facebook eller kanske gå till din sida...??? Det snurrar lite med alla program och allt eller hur! Jag använde det konto på weebly som vi fixade när vi hade Annika men rensade och började om från början. Jag visar dig gärna när vi ses på måndag. Toplisten gjorde jag i photoshop och de bilder jag lagt in är också tillfixade och krympta i photoshop.

    SvaraRadera