tisdag 2 november 2010

Åhå- vad kul det är att göra film!




Jag har lekt en hel dag med iMovie. Det var väldigt roligt. Valde ett jobba med bilder o filmer jag tagit vid en resa till New York förra året. Det kändes bra att redan från början ha ett material som hade någon slags kronologi i sig. Det blir lättare att berätta något då. Jag vet att jag till slut valde musik med upphovsrätt! Hade inte tänkt göra det men så hittade jag den perfekta låten och då blev det så... Men filmen är ju högst intern så det får väl gå för den här gången. 
Nu har vi inte Mac på jobbet men jag tänker att det egentligen handlar om att bli vän med tekniken, så det vore jättekul att få jobba med film med eleverna. Jag tror att de skulle uppskatta det.

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat....ja så kan man göra sin resa....proffsigt!

    SvaraRadera
  2. Amen vad bra Martina!
    jag blir jätteimpad! Vilken härlig film och vilken härlig fest det blev på slutet! Musiken passar ju jättebra också. Känns verkligen proffsigt. Jag har kommit av mig lite. Men ska satsa på morgondagen. Nu blev jag sugen på att göra en resfilm jag med.
    Men att jobba med eleverna sen... Ja, det blir då det....
    Ha det fint! Hälsn Ylva!

    SvaraRadera
  3. hej igen! Jag såg att jag mailat från min dotters konto av misstag. Därför står det Mirkos blogg men det är ju bara jag som skrivit! Din kära följare!

    SvaraRadera
  4. Hej Martina,vilken härlig Storstadsstämning du fick till in din fina film! Musiken var ju perfekt. Visst kändes det behändigt att göra en berättelse från resbilder...jag gjorde ju också en liten film från min resa. Vi ses i Stockholm!

    SvaraRadera
  5. Tack Gunilla! Man vill ju egentligen bara hålla på med detta nu. Inget annat! Och man skulle behöva göra det också så att man lär sig allt grundligt, annars blir det omöjligt att lära ut det. Vi vet ju alla hur mycket tekniskt trassel man stöter på!

    SvaraRadera