lördag 1 januari 2011

Försöker komma igång igen- med lite photoshop!



Ja så gick jag in på Moderskeppet igen... Gjorde ett försök till montage med konstverk. Kanske mest för att försöka lära mig vad en lagermask är. Det svåra var att hitta bilder att matcha mot varandra. Svårt att hitta tillräckligt stora konstbilder på Google. Jag valde tillslut en av Paula Modershon Becker som egentligen var för liten. Det gjorde det hela svårare då alla filter slår så hårt när man har typ tre pixlar att jobba med! Men nu har jag testat och det är ju så himla kul! Nästa steg är att tänka ut lite övningar jag skulle vilja göra med eleverna och kanske spela in en Jing på några...
Hemsidan ligger nere- måste tänka! Kommer förhoppningsvis jobba med Flash i veckan.

2 kommentarer:

  1. hallå! Alltså du ÄR ju Paula Modersohn Becker. Snyggt gjort!
    Men jag håller med det vär svårt att hitta bilder som matchar varandra. Men ditt blev ju jättebra!
    Y

    SvaraRadera
  2. http://ylvbildsida.weebly.com/

    Är adressen till min sida, Jag har gjort om den tusen gånger nu. Blev lite väl ylvig ett tag och nu mera neutral. Lite tråkigare tycker jag men ...
    Ska bli kul att ses måndag!
    Kram!

    SvaraRadera